Mi az Aviva?

Aviva Gabriella Steiner tornagyakorlat – sorozata, ami a hormonháztartást egyensúlyba hozza, és természetes módon szabályozza. Az Aviva torna az alhas, a belső hasi izmok, a gátizmok és a farizmok megmozgatásával éri el pozitív hatását: fokozódik a vérkeringés, így több oxigént, vitamint, hormont és létfontosságú anyagot juttat a nemi mirigyekbe, és a nemi szervekbe.

Az egészségesen működő szervek helyes információt küldenek a központi hormonális szabályozóba, így a hipofízis is a megfelelő hormonokat juttatja a vérkeringésbe.

A torna alkalmazkodik a természet törvényeihez, ezért a gyakorlatok végzése nem indítja el a menstruációját egy kislánynak vagy egy nagyon idős asszonynak.

A módszer elsajátítása

A módszer elsajátítása 4 órás foglalkozáson való részvétellel kezdődik. Bár a gyakorlatok megtalálhatók az Aviva módszert bemutató könyvekben, mivel mindenkinek személyre szabottan kell tornázni a problémájától függően (máshogy kell végeznie a gyakorlatokat a babára vágyónak, a menopauza tüneteivel küzdőnek, és annak, aki szeretné a ciklusát meghosszabbítani vagy lerövidíteni, stb.), ezért a hatékonyság érdekében javasolt igénybe venni képzett Aviva oktató segítségét.

Az Aviva módszer elismertsége

  • International Patents Office (Nemzetközi Szabadalmi iroda)
  • National Council for Research and Development (Országos  Kutató és Fejlesztő Tanács) Tel- Aviv
  • UN World Healt Organization (WHO=Az ENSZ Világ Egészségügyi Szervezete) Genf, Svájc                         
  • Population Crisis Committee (Túlnépesedési Válság Bizottság, Washington, D.C., USA)

Milyen esetekben segít?

Nőknél:

  • havi ciklus rendezése (28 napra, görcs-, és fájdalommentes, a napok száma csökken),
  • meghozza az első menstruációt még 20-34 éves korban is,
  • meddőség esetén,
  • vetélés utáni erőnlét és fogamzóképesség visszaszerzésében,
  • petevezeték letapadás,
  • indokolatlan tejelválasztás,
  • szoptatás idején a tejmennyiség optimalizálásában,
  • ciszták,
  • miómák,
  • polip,
  • depresszió,
  • frigiditás,
  • inkontinencia,
  • hormonzavar miatti súlytöbblet,
  • változó kor tünetei,
  • hőhullámok,
  • csontritkulás,
  • hüvelyszárazság,
  • méhsüllyedés esetén.

Férfiaknál:

  • prosztata problémák
  • nemzőképesség hiánya
  • elégtelen spermiumszám
  • a spermiumok életképtelensége
  • potencia zavarok
  • inkontinencia és egyéb vizelési gondok
  • hormonzavar miatti súlytöbblet
  • gyulladásokból kialakult ondóvezeték elzáródás  

A férfigyakorlatok alkalmasak megelőzésre, általános regenerálásra, valamint erőnlétnövelésre is.

Az Aviva részrendszerei

18 alapgyakorlat

A 18 alapgyakorlatot négy órás betanító foglalkozáson lehet megtanulni. Mivel mind a gyakorlatok végrehajtásának módja, mind az egyes problémákra való alkalmazása egyéni eltéréseket mutat az alapproblémától függően, ezért javasolt képzett oktató segítségét igénybe venni. A 18 alapgyakorlatot 30 perc alatt lehet végigcsinálni.

Rövidített módszer

rövidített módszer gyakorlatai 15 perc alatt elvégezhetőek, és a 18 alapgyakorlathoz hasonlóan hatékonyak. Ennek ellenére javasolt az alapgyakorlatokat is végigcsinálni, amikor lehetőségünk adódik.

Pánik gyakorlat

Ha valami miatt sürgősen szükségünk van a torna áldásos hatásainak valamelyikére, érdemes ezt a rövid, ám nagyon hatékony gyakorlatot elvégezni. Később, amikor időnk engedi, javasolt a 18 alapgyakorlatot vagy a Rövidített módszer gyakorlatait is megcsinálni.

Bárhol és bármikor végezhető gyakorlat

Ahogy neve is mutatja, ezt a gyakorlatot bárhol, bármikor csinálhatjuk anélkül, hogy ez bárkinek is feltűnne környezetünkben.

Ovulációt serkentő gyakorlatok

Ha babát szeretnél, és fél évig eredmény nélkül végezted rendszeresen a 18 alapgyakorlatot és a Rövidített módszer gyakorlatait, érdemes azokat kiegészíteni az Ovulációs gyakorlatokkal, így egy órára növelve a torna időtartamát.

Várandósok tornája

Az Aviva-módszer részét képezi az Aviva Steiner egyik tanítványa, Judit Púni által kidolgozott gyakorlatsor, melynek célja, hogy megkönnyítse a várandósságot, a magzatot minél több oxigéndús levegőhöz, tápanyaghoz juttassa, felkészítse a leendő édesanyát a szülésre. A gyakorlatok azok számára is könnyen megtanulhatóak, akik korábban nem sportoltak.

Terhesség utáni torna

Ezt a gyakorlatsort is Judit Púni dolgozta ki. Segítséget nyújt az édesanyának kondíciója visszanyerésében, a regenerációban. Természetes szülés esetén hat hetet, császármetszés után nyolcat érdemes várni a gyakorlatok megkezdése előtt, de a szülés utáni regeneráció folyamata természetesen mindenkinél más, ezért érdemes a kezelőorvos szakvéleményére hagyatkozni.   

Inkontinencia elleni torna

Bárkit, bármilyen életszakaszban elérhet ez a kellemetlen probléma. Szülés, műtétek után, rosszul megválasztott sport, huzamosabb ideig fennálló túlzott terhelés, hormonális változások, túlsúly, helytelen testtartás szerepelhet a kiváltó okok között.

Fontos a prevenció, a kritikus területek megerősítésével sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat. Nem minden rizikófaktort tudunk kiküszöbölni, ezért különösen fontos, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk a medencefenék, a húgycső záróizma, a végbél és a hüvely izmainak megerősítéséért, karbantartásáért. Ezeket a gyakorlatokat rendszeresen el kell végezni, mivel ezeknek az izmoknak „nincs memóriája”, ezért edzésükkel nem hagyhatunk fel huzamosabb ideig.

A medencefenék támasztja a hasi és medencei szerveket és foglalja magába a végbél, hüvely és húgycső záróizmait, ezen izmok megmozgatása hozza a javulást.

A gyakorlatsor a következő esetekben nyújthat segítséget:

  • csökkentheti a méhsüllyedés, hólyagsüllyedés kialakulásának esélyét
  •  aranyér esetén enyhülést hozhat
  •  nő a szorítás ereje a hüvelyben, a húgycsőben és a végbélben
  •  nőhet az orgazmuskészség
  •  segít az inkontinencia megelőzésében, kezelésében
  •  megerősíti a medencefenék izomzatát

Férfiak tornája

Aviva Gabriella Steiner, a módszer kidolgozója munkája során felfigyelt módszere hatékonyságára a férfiak körében is. A férfiak porblémáin is segítenek az alapgyakorlatok, valamint a férfiaknak kifejlesztett speciális gyakorlatok. Kisbabára váró párok esetében az a leghatékonyabb, ha mindkét fél tornázik.

A férfitorna gyakorlatainál nincsen korlátozás, akár minden nap is végezhetőek (kb 25-30 percet vesz igénybe egy-egy alkalom).